Εργαστήρια Δεξιοτήτων Σχ. Έτος 2021-2022

Δ Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

    • Τίτλος: ‘Μικροί μετεωρολόγοι”.Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
      Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Η χρήση των ρομποτικών συσκευών είναι ενταγμένη στο πλαίσιο καλλιέργειας μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής Προβληματίζομαι -Σκέφτομαι – Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική ανάπτυξη των μαθητών.
      Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες, ενώ η χρήση των ψηφιακών μέσων είναι στοχευμένη και συνδυαστική.
      ΠΗΓΗ:ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ STEM (Hellenic Education Society for STEM)

Γ Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

    • Τίτλος: “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” “Το διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” (Living Values Education Program), προέκυψε από την ανάγκη να μειωθεί η αρνητική επίδραση στα παιδιά από την αυξανόμενη βία, τα κοινωνικά προβλήματα και την έλλειψη σεβασμού προς άλλους και το φυσικό περιβάλλον. Μέσα από ιστορίες, συζήτηση, δραστηριότητες και παιχνίδια τα παιδιά έρχονται σε επαφή με αξίες όπως η ειρήνη, ο σεβασμός, η αγάπη, η υπευθυνότητα, η ευτυχία, η τιμιότητα, η ανεκτικότητα, και η απλότητα. Τα παιδιά αυξάνουν τις γνώσεις τους αλλά και τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους δεξιότητες. Μέσα στην τάξη τους αναπτύσσεται ένα κλίμα όπου τα παιδιά νιώθουν σεβασμό, εκτίμηση, κατανόηση, αγάπη και ασφάλεια.” Πηγή: ΚΈΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΟΡΑΜΑ.

Β Θεματικός Κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

    • Τίτλος: “Ανακύκλωση τώρα!”
      Μέσα από το Πρόγραμμα “Ανακύκλωση τώρα”, τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με το σοβαρό πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και τα θέματα αντιμετώπισης βάσει του τρίπτυχου της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης. Επίσης, συνειδητοποιούν την ευθύνη μας απέναντι στο περιβαλλοντικό ζήτημα και ενεργοποιούνται προς την κατεύθυνση της προσωπικής εμπλοκής.

Α Θεματικός Κύκλος: Ευ ζην

    • Τίτλος: “Το Παπάκι Πάει”
      Το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…» είναι ένα πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Το πρόγραμμα συντελείται σε συνεργασία με Το Χαμόγελο Του Παιδιού. Γενικός σκοπός του Προγράμματος είναι η εκπαίδευση των μαθητών / μαθητριών σε δεξιότητες που θα τα προστατεύσουν σε συνθήκες εξαφάνισης αλλά και θα μειώσουν την πιθανότητα να βρεθούν σε τέτοια συνθήκη. Τα μηνύματα προκύπτουν από την βιβλιογραφία που έχει εκδώσει το Διεθνές Κέντρο για τα Εξαφανισμένα και Υπό Εκμετάλλευση Παιδιά, και συγκεκριμένα τα παιδιά θα εκπαιδευτούν στα εξής πεδία:

      ● Σε περίπτωση που δεν βλέπω τη μαμά/ τον μπαμπά μένω σταθερά στη θέση μου χωρίς να κινούμαι
      ● Δεν ακολουθώ κανένα άγνωστο/ καμία άγνωστη
      ● Φωνάζω δυνατά
      ● Εμπιστεύομαι τους αστυνόμους
      ● Γνωρίζω το όνομά μου, κάποιο τηλέφωνο γονέα ή συγγενή ή/και τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης. (https://www.hamogelo.gr/gr/el/pako/)

    • Ευχαριστούμε πολύ την εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας που επισκέφτηκε το σχολείο μας και συνομίλησε με τους μαθητές μας σχετικά με το πρόγραμμα.